sunnuntai 27. lokakuuta 2013

Talviaikaan

Kaikki ikkunat paikoillaan, ovien kohdilla vielä reijät.
 Tältä tupa näyttää järven puolelta. Etualalla kaksi Timoa.
(Ei ehkä kumminkaan yöntimoa?!)
Ja niin siirryttiin talviaikaan, kello on vasta vartin yli iltayhdeksän, mutta väsyttää siihen malliin, että taidan kohta painua pehkuihin.

Eilen oli kylddyyripäivä, käytiin tyttären kanssa Luoma-aholla lyhytelokuvafestivaaleilla kuuntelemassa Markku Pölösen ajatuksia kylien elävöittämisestä ja lyhytelokuvien tekemisestä, ihan asiaahan tuo puhui ja yleisö tuntui viihtyvän, varmasti ihan hyvää vinkkiä moni sieltä mukaansa sai.

Elokuvaohjaaja
 isänmaallisessa ympäristössä.
Mä aina yritän ottaa ihmisistä tuollaisia kuvia, että ne ei välttämättä edes tiedä heitä kuvattavan, en tykkää mennä sillä lailla tykötuppautumaan, että oos ny ihmisiks niin mä räppään täs nyt tärkeänä kuvan susta ;)

Mutta joo, minä oon aina ollut Pölösfani. Jotenkin niistä kaikista elokuvista kuvastuu sellainen isänmaan rakkaus ja ideologia, mikä on jotenkin itsellekin sisäänrakennettua. Ihan ehdoton lemppari Pölösleffoista mulle on Koirankynnen leikkaaja, sen voi kattoa aina vaan uudelleen ja joka kerta ne samat asiat jaksaa ilahduttaa. Siitä elokuvasta tulee mulle uusi itsenäisyyspäivän perinne, Tuntematon saa nyt väistyä, ainakin toistaiseksi.

Jaa-a, se olis huomenna työpäivä, ei kun pehkuihin, mp-kolmoselta kuulumaan Linnunradan käsikirja liftareille ja uni tulee kuin tilattuna.

Oikein antoisaa viikonalkua ja talviaikaa kaikille pistäytyjille, pidetään ittemme miehinä ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti